Timebeskrivelser

TABATA STASJON 60: er en time som inneholder ulike kondisjons relaterte øvelser, styrke og duo øvelser. Det er ulike stasjoner hvor hver oppgave kjøres i intervaller på 20 sek, og hviler i 10 sek. Alt gjenntaes 8 ganger, før du bytter stasjon. Avsluttes med ulike duo øvelser, med egen kropp, ball el annet utstyr. Timen er Bootcamp inspirert, passer for alle, gutter og jenter, men du bør like litt utfordring i trenings sammenheng.

TABATA 45: Dette er en form for høyintensitets intervalltrening som kan brukes både til kondisjon og styrketrening. Intervallene utføres i 20 sekunder for så å hvile i 10 sekunder. Dette gjentas 8 runder. Forskning viser at denne formen for intervalltrening har stor forbrennende effekt, i tillegg til at det gir økt kondisjon eller styrke. Er du klar for å pushe deg utenfor din komforsone? Da er tabita tingen for deg!

STRAM OPP 60 og 75:  En enkel og intens time, som er veldig effektiv for fettforbrenning. Og for å stramme opp og tone kroppen. Du vil også merke at du får bedre kondisjon og at du blir sterkere. Vi har en enkel oppvarming, for å forberede kropp og hode. Her blir du varm i muskelaturen og klar i hodet. Så følger en rekke øvelser, kondisjon og styrke blandet. Kan minne op tabata, men noe lengre intervaller med noe lavere intensitet. Avslutter Økten med rygg og mageøvelser. Vi bruker diverse utstyr, og instruktøren veileder og guider underveis i timen. Timen har fokus på funksjonelle øvelser, som gir deg en sterk og utholden kropp i hverdagen. Dette passer for menn og damer, unge og godt voksne…men du bør like litt fart og moro. 75 min stram opp avslutter med streching.

FORBRENNER SPINN 60: En spinning økt på 60 minutter, middels intensitet med god belastning på pedalen. Du skal jobbe jevnt og trutt, uten pause og uten puls topp. Jobber du med riktig motstand på pedalen, vil du kjenne at svetten siler, samtidig som du har jevn puls. Passer for alle.

SPINN 30/45: En spinning økt på 30/45 minutter, middels intensitet og den inneholder en puls topp. Timen bygges opp, mot en maks puls topp og avsluttes med nedtrapping av puls. Passer for alle.

SPINN 2 60: En spinning økt på 60 minutter, som inneholder minst to puls topper. Dette er en kondisjons time hvor du to eller tre ganger jobber opp pulsen din til maxpuls/pulstopp, og avslutter med nedtrapping. Passer for deg som liker å bli pushet, og som ønsker å utvikle kondisjonen din.

INTERVALL SPINN 60: En spinning økt på 60 minutter, som inneholder hardt “arbeid” og “hvile” i intervaller. Det er mange måter å jobbe intervall på, så timers oppbygging kan variere. Uansett er dette en hard utholdenhets/kondisjons time, som passer for alle som ønsker å øke hjerte kapasiteten, og som vil utfordre melkesyren terskelen. Dette er en time som du raskt kjenner effekten av..

HIT SPINN 45: Spinning time på 45 minutter, med noe høyere intensitet enn andre timer. Her jobber du hardt i korte intervaller. Er mer intens enn tradisjonell intervall time.Passer for deg som liker utfordringer og ønsker rask progresjon.

LANDEVEIS SPINN 75/90: En spinning økt på 75 eller 90 minutter med jevnt tempo, godt med belastning på pedalen og kan avsluttes med en puls topp. Kan sammenliknes med en forbrenner spinn, noe høyere intensitet. Du vil oppleve lengre perioder i stående posisjon og du jobber med noe høyere puls. Her vil svetten sile, og du øker melkesyre terskelen din. Timen avsluttes med en puls topp, for den ønsker det. Passer for alle, og for deg som vil ha en litt lengre spinning økt

HAPPY FRIDAY/LILLE LØRDAG SPINN 60: En spinningtime med massevis av positiv energi med varighet på 60 minutter. Her jobber man i variert terreng og veksler mellom 3  posisjoner på sykkelen. En time som passer for alle.

SPINN MAXPULS TEST: Utholdenhet regnes for å være kroppens evne til å arbeide med relativt høy intensitet over lengre tid. Utholdenhetstrening har til hensikt å vedlikeholde eller forbedre utholdenheten, og når du trener utholdenhet bør du ligge i en viss intensitet sone for å maksimalt utbytte av treningen. Det å vite sin egen makspuls hjelper deg med å holde deg innenfor riktig intensitetssone. Å teste makspuls klarer man fint å gjøre alene, men dette er noe vi tilbyr hjelp til via denne makspuls spinning timen. Timen settes opp av og til.

MOVIE SPINN 60/75/90: En 60/75/90 minutters spinningtime med variert underholdning på storskjermen. Løypa er bygd opp etter musikk fra filmer eller  musikkvideoer, og inneholder ofte 3×30 minutters økter. Denne er en morsom time som passer for absolutt alle. Blir satt opp ved enkelte  anledninger.

PUMP 60: En 60 minutters økt med styrke trening med fokus på teknikk og utholdenhet. Det blir brukt vekt stang med skiver, manualer og step. Dette er allround trening som passer for menn og damer som liker styrke trening, og som tåler å pushe egne grenser.

 KRØNSJ FØNK 60: En kondisjons time med enkel koordinasjons bevegelser, timen er  på 60 minutter. Her får du kvalitets sikret trening, med kule moves etter heftig musikk fra Krunsj konseptet. Instruktøren veileder alle trinn og moves. Her er det bare å nyte musikken, slippe seg løs og forberede seg på at svetten siler. Passer for alle som liker å danse, bruke kropp og hode…en feel god time, just Shake it.

KRØNSJ O2LOW 60:Varighet 60 minutter, hvorav 30 min er kondisjonstrening og 30 min er basis styrke trening med enkle og effektive bevegelser. Passer for alle

KRØNSJ MOVE 60: Økten varer i 45 minutter, og er kondisjons trening. Kvalitets sikret trening, fra Krunsj konseptet. Det er tøffe bevegelser som får deg til å svette og smile. Det er en mix av ulike former for dans, feks hip-hop, street, funk og andre røffe bevegelse former. Det spilles kul og fengende musikk, og instruktøren veileder deg gjennom hele timen. Passer for alle som liker kule moves, liker å danse og ha det moro på trening, en skikkelig feel good time.

ENERGY INTERVALL 60: En økt på 60 minutter, som toner/former og strammer opp kroppen din. Enkel og grei bevegelsebane, som gir deg varm muskelatur og høy puls. Fokuset er bruk av egen kropp, styrkeøvelser og kondisjon som tar i bruk de store muskelgruppene. Du bruker egen kropp og noen øvelser kan kjøres med manualer. Passer for alle som ønsker å styrke, forme og bruke kroppen sin. Hardt arbeid, gir gode og synlige resultater.                                                                      KRØNSJ MIX 60: En 60 minutters kondisjon og koordinasjons time. Her er det variert musikk til moves inspirert av latino, salsa, hiphop og street dance. Timen har ingen avansert koregrafi, så her er det bare å henge på, slippe seg løs og Shake it. Du vil oppleve at svetten siler og core muskelaturen får kjørt seg. Passer for deg som ønsker en god energi, humør og knall moro trening…svetten siler, mens du smiler.

CARDIO / CORE 60: En energifull og pulskrevende saltime hvor vi jobber i intervaller/HIT. Her spilles det høy musikk, er kjappe bevegelser og høy intensitet. Timen baseres på enkle men tøffe øvelser med bruk av egen kropp, hovedfokus på coremusklatur (dypliggende kjernemusklatur) Dette er timen som gir deg spenst og utholdenhet. En relativ hard time som også passer godt for menn. Varighet 60 minutter.

GRIT CARDIO 30: En 30 minutters høyintensitets intervall trenings økt (HIT). Her er fokus hurtighet, smidighet og økt utholdenhet. Enkle øvelser, ingen krav til koordinasjon. Du bruker opp til 40% mer muskelfibere som gir deg en tonet og atletisk kropp. Timen har energisk musikk som holder deg på topp. Det er en time fra Les Mills konseptet, med høy kvalitets sikring og du får god effekt. Timen passer for menn og damer som vil opp på nivå 2, i sin trening. Og for deg som tåler og ønsker å bli pushet langt ut av komfortsonen.

STEP / STYRKE INTERVALL 60: Enkel og variert step time som gir deg høy puls ved bruk av enkle bevelgelser. Kondisjonstrinn avløses av diverse styrkeøvelser hele timen igjenom. Timen passer for deg som liker enkel og effektiv steptime. Passer også godt for menn

BOOT CAMP 60: Hard og effektiv trening i 60 minutter, med snev av millitær drive. Instruktøren gir instrukser, du gjennomfører. Når du tror du ikke klarer mer, får instruktøren deg til å kjøre deg helt ut, ved å pushe viljestyrken din. Dette er enkel styrke og cardio trening, som gir deg en definert og utholden kropp. Det varierer noe på hva slags utstyr som brukes fra gang til gang. Passer for menn og damer som vil se resultater, kjenne på melkesyre og som liker å pushe grenser. Timen har 12 plasser Kjøres ute vår/sommer/høst.

ENERGY CARDIO M/ RYGG MAGE 60:En energifull og pulskrevende saltime hvor vi jobber i intervaller/HIT(Høy intensitets intervall). Her spilles det høy musikk, er kjappe bevegelser og høy intensitet. Timen baseres på enkle men tøffe øvelser med bruk av egen kropp. Dette er timen som gir deg spenst og utholdenhet. En relativ hard time som også passer godt for menn. Varighet 60 minutter.

CARDIO30/STYRKE30: Økten er på totalt 60 minutter, inneholder både kondisjon og styrke trening. Første del av timen er bygget opp etter energi full musikk, med enkle trinn og store bevegelser. Trenger ikke å tenke på hva du gjør, bare jobbe på og kjenne pulsen stiger. Når du er god og varm, kjører man på med ulike styrke øvelser som utfordrer de store muskel gruppene. Passer for alle som vil ha, “pose og sekk” og svette panner og trøtt musklatur.

STEP / STYRKE 60: Inneholder både stepkondisjon og styrke trening. Første del av timen er bygget opp etter energi full musikk på steppen, med enkle trinn og store bevegelser. Trenger ikke å tenke på hva du gjør, bare jobbe på og kjenne pulsen stiger. Når du er god og varm, kjører man på med ulike styrke øvelser som utfordrer de store muskel gruppene. Passer for alle som vil ha, “pose og sekk” og svette panner og trøtt musklatur.

MRL m. ball 45
Fokusområdet på timen er Mage/Rygg/Rumpe & Lår. For å trene de storemuskelgruppene som dette er, bruker vi stor ball og medisin ball. Dette er en styrke time, som inneholder ulike øvelser med ulik vanskelighetsgrad. Dette er trening som passer for alle.

SIRKEL 30/45
Dette er en time for deg som ikke har så mye erfaring fra saltimer. På denne timen blir det kjørt styrkeøvelser enten med manualer eller egen kroppsvekt. Timen passer for alle, da den blir så slitsom som du selvbgjør den til.

CARDIO / STYRKE INTERVALL 60: Økten varer i 60 minutter, hvor du jobber med høypuls og styrke i intervaller. Det veksler mellom høypuls bevegelser, enkel koordinasjon etter musikk med høy beat. Styrke øvelser, og bruk av manualer. Her vil du kjenne at svetten siler, du utfordrer både hjertekapasitet og muskelatur. Det er en god forbrenner time, hvor du merker rask progresjon og former muskelaturen. Passer for alle som liker variasjon på treningen, og som ønsker å trene både kondis og styrke.

CATSLIDE 25: Varighet på timen kan variere fra 30 minutter til 60 minutter, følg med på time planen. Denne treningsformen utfordrer hele kroppen med effektiv, funksjonell og intensiv styrke trening. Uansett hvor sterk du er, kan du få max effekt. Det brukes små matter som du har under hender og føtter, og instruktøren veileder under hele timen. Passer for alle som vil ha en sterkere core muskelatur, strammere rumpe, sterke og stabile skuldre.

YOGA INTRO 60: Økten varer i 60 minutter, og er ment som en introduksjon til Yoga. Dersom du er helt nybegynner, eller ønsker en grundige gjennomgang av ulike elementer innen Yoga. Du får kjenne på følelsen og du får prøvd ulike øvelser. Du bedrer din styrke og kropps beherskelse, og opplever mental ro. Timen passer for alle som er nysgjerrige på Yoga, og som ønsker en introduksjon og en smake bit på Yoga. Timen foregår i sal 2, andre etage.

YOGA 90: En yoga økt med 90 minutter’s varighet, hvor fokus er konsentrasjon og fokusering, om å ta kontroll over eget mentalt og kroppslig liv. Det er mange ulike tradisjoner innen Yoga, foreløpig har vi ikke en spesifik retning. Snakk med instruktøren, dersom du har spørsmål vedrørende ulike Yoga former. Passer for alle som er opptatt av å skape helhet, harmoni og forening mellom kropp og sinn. Og for deg som ønsker fysisk trening for styrke og beveglighet, stress-mestring og ro. Timen foregår i sal 2, andre etage.

PILATES STRECH 45: En økt på 45 minutter basert på øvelser som øker din beveglighet. Du bruker din egen styrke, fleksibilitet og motstand til å strekke på de store musklene. Man har fokus på pust og avspenning, samt fokuserer på variasjon og balanse/kroppskontroll. Passer for alle og er perfekt å kombinere med annen trening.

POWER PILATES 45: En økt på 45 minutter, hvor du utfordrer muskelatur rundt ledd, core muskelatur, beveglighet/smidighet og balanse. Timen gir deg forbedret holdning, kroppskontroll og bedre hverdags funksjonalitet. Instruktøren veileder og viser hver øvelse, og det utføres etter rolig musikk. En time preget av styrke øvelser, beveglighets øvelser og puste teknikk. Du merker fremgang fra en time, til neste. Det heter seg at Pilates gir kroppen en slankere siluett, fordi den strammer opp dypt liggende muskelatur og gir en god holdning. Passer for alle som liker en avstressende økt, med alternative øvelser.

ENERGY FLYT 60: Timen er pedagogisk lagt opp, du bruker store bevegelser for å få opp pulsen. Man starter enkelt, legger på trinn underveis..timen blir designet  der og da. Fantastisk enkelt og morsomt, passer for alle, varighet 60 minutter. Intensiteten stiger etterhvert som man bygger opp timen, og avsluttes i et høyt tempo, som avsluttes med styrke for mage og rygg.

KETTLEBELLS 45: Her trener du hele kroppen med en vekt støpt i jern. Den brukes til å utføre balistiske øvelser som kombinerer trening for hjerte, styrke  og fleksibilitet. Dette er funksjonell trening som gir deg rask effekt og passer for alle, nybegynnere som godt trente, kvinner og menn. Varighet 45  minutter.

TRX Basic 45: Dette er en time hvor vi bruker slynge/TRX og hvor instruktøren veileder deg gjennom en serie øvelser. Dette er en treningsform som passer for alle, og du får trent core/mage/rygg. Du får også trent muskulatur som sitter tett opp til ledd, som feks skuldre, hofteledd, sete og lår. Krever ingen koordinasjon eller tempo.